Kampania „Osamotnienie – ból, którego nikt nie rozumie” w Bydgoszczy

Gabriela Kabala

Gabriela Kabala


Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bydgoszczy uruchomił kampanię mającą na celu walkę z problemem osamotnienia wśród seniorów. Celem tej inicjatywy jest zwrócenie uwagi na dramatyczną sytuację osób starszych, które często borykają się z długotrwałym uczuciem samotności. Kampania ma również na celu edukację rodzin oraz opiekunów w zakresie rozpoznawania i radzenia sobie z izolacją społeczną. Przez różnorodne działania, kampania stara się przerwać milczenie wokół tego niepokojącego zjawiska.

Problemy związane z osamotnieniem dotykają wiele osób starszych, które w obliczu starzejącego się społeczeństwa często pozostają bez wsparcia. Zjawisko to jest szczególnie niepokojące w kontekście państwowych statystyk, które wskazują na wzrost incydentów samobójczych w tej grupie mieszkańców. Rzeczniczka MOPS, Marta Frankowska, wskazuje na konieczność reagowania i dostrzegania potrzeb seniorów, którzy w natłoku codziennych obowiązków mogą być przez nas pomijani.

W ramach kampanii „Osamotnienie – ból, którego nikt nie rozumie” zaplanowano szereg działań informacyjnych. W październiku i listopadzie zostaną opublikowane plakaty w tramwajach bydgoskiego MZK, a także ulotki informacyjne rozpowszechnione przez kierowców Radio Taxi Komfort. Dodatkowo od 27 października do 3 listopada kampania zagości na cyfrowych tablicach przystanków komunikacji miejskiej. Plakaty będą także umieszczone w miejscach takich jak Centra Seniorów i wybrane placówki ochrony zdrowia, aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców.

Źródło: Urząd Miasta Bydgoszcz


Oceń: Kampania „Osamotnienie – ból, którego nikt nie rozumie” w Bydgoszczy

Średnia ocena:4.87 Liczba ocen:23


Zobacz Także