Zakończyła się druga edycja inicjatywy „Do Pracy Jadę Rowerem”, która cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród bydgoskich firm i pracowników. W akcji wzięło udział 66 firm, a uczestnicy łącznie przejechali imponującą odległość 170 tysięcy kilometrów. Celem projektu było promowanie roweru jako środka transportu do pracy oraz zmiana nawyków komunikacyjnych. Uczestnicy byli motywowani do aktywności fizycznej oraz zastosowania ekologicznych środków transportu.
Akcja rozpoczęła się 16 września, zainaugurowana w ramach Europejskiego Tygodnia Mobilności. Tegoroczna rywalizacja została usprawniona poprzez wprowadzenie nowych zasad, które skupiły się na dojazdach do pracy. Aby działalność uczestników mogła być uwzględniona w rankingu, musiała rozpoczynać się lub kończyć w wyznaczonych punktach kontrolnych. To przyczyniło się do jeszcze większej przejrzystości i dokładności w zbieraniu danych o aktywności rowerowej.
W rywalizacji uczestniczyło ponad 550 pracowników różnych instytucji, w tym przedsiębiorstw prywatnych, spółek miejskich, urzędów oraz placówek edukacyjnych. Najlepsi zawodnicy w poszczególnych kategoriach, Monika Marach-Neumann i Bartosz Pięta, udowodnili, że rower jest doskonałym środkiem transportu, osiągając odpowiednio 2891 km i 3333 km. Dzięki tak licznej mobilizacji mieszkańców Bydgoszczy, akcja „Do Pracy Jadę Rowerem” była nie tylko konkurencją, ale również inspiracją do zdrowszego stylu życia i większej dbałości o środowisko.
Źródło: Urząd Miasta Bydgoszcz
Oceń: Podsumowanie drugiej edycji akcji „Do Pracy Jadę Rowerem”
Zobacz Także